100330

Nu längtar vi bara till all snö försvinner så vi kan ta våra underbara promenader i skogen igen. Efter en turbulent höst och vinter så har lugnet lagt sig här över Knöppelåsen.  Rocky kör träning på löpbandet för sin rygg och vi är ute och leker i snön. Fast jag avskyr snö och vinter. (Då kan man ju undra varför jag bor här?)

 

Har tagit tag i lite träning igen och jag ska säga att det är inte lätt. Hur sjutton tränar man en heliumballong? Det är Bonzo som är mer i luften än på marken när jag försöker träna honom. Allt verkar som bortblåst av det lilla som jag och Anna tränat honom. Så det är bara att ha tålamod och det ska gudarna veta att jag inte har allt för mycket av. Jag tränar en liten stund och sedan när han blir stirrig så brukar jag sluta. Så vi utvecklas inte mycket. Ska leta fram Annas bok ”Med sikte på 10:an” för att få lite idéer hoppas bara att den inte blev kvar i England.

 

Rocky har lite bättre minne, det går ganska bra att träna honom men det är samma sak där. Vi stampar på samma övningar utan att jag känner att vi utvecklas och går vidare. Nu är det ju inte så att vi ska tävla på något vis men det skulle kännas roligt om man känner att man utvecklas.

 

Hör gärna av er om ni har tips.

Nej nu ska jag gå och dricka lite kaffe för att sedan kvällsrasta pojkarna.

 

//Marita


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0