090209


I dag så kände jag en lätt irritation på vår lilla bosse. Han är ju helt tokig när man ska gå ut med honom. Hm, har han alltid varit så eller har jag bara haft så otroligt tålamod med honom. Oftast går jag med Rocky först och när vi kommer in så formligen flyger Bonzo om kring i hallen. Han lyckas med att ena stunden stå med framtassarna på Rockys rygg, för att i nästa sekund ligga på mattan i köket. För att med blixtens hasighet vara bakom mina ben så att jag nästan snubblar över honom. När jag säger att han ska sitta tittar han på mig som om han hör ordet sitt för första gången. Ordet Stanna betyder att han ska springa. Kom på mig själv att med falsett röst försöka göra mig hörd.

 Nej nu lilla Bonzo blir det träning på sitt och stanna. Han har ju faktiskt haft en aning om vad jag menar när jag säger det. Eftersom jag har tillgång till datorn som står i Annas rum numera så satte jag mig där efter jobbet och naturligtvis så måste ju Rocky vara med det är han alltid. Vi brukar skämta och säga att Rocky, han kan klara av det mesta. Laga mat, skruva ihop möbler och rensa ett och annat avlopp. Han sitter alltid och tittar på. Är man och jobbar på lägre nivå så kan man räkna med att man har en Rocky nos som nyfiket är med. Åter till i eftermiddag när jag satt vid datorn så hoppade Rocky upp i Annas säng och la sig på alla hennes kläder som fortfarande ligger kvar.

Rocky och Bonzo väntar på ett ben.



Rocky bland Annas kläder (förlåt Anna, ska plocka bort dom)


Nu ska jag gå och se lite Cesar Millan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0