3 år med Rocky

I dag har vi en anledning och fira igen. Idag är det 3 år sedan vi var ner till Umeå och hämtade vår Rocky. Tänk vad tiden går fort samtidigt som jag nästan inte minns livet utan Rocky på gott och ont. Han är en hund som  verkligen är otrolig. Det har blivit så att mina arbetskompisar frågar mig om nya berättelser om Rocky och hans liv.

Jag tror att jag skulle kunna skriva en bok om allt som händer omkring Rocky. Vi har kompostgaller som vi använder för att kunna stänga för olika rum eftersom vi inte har dörrar. Dom tycker inte Bonzo om så han brukar gå undan om man råka stöta till ett galler. Det har Rocky märkt så om han vill lägga sig på filten som vi har i köket och den är upptagen av Bonzo går Rocky fram till gallret som står intill och smäller till den med nosen med följden att Bonzo stiger upp och går ut i hallen för att inte vara i närheten och sedan lägger sig Rocky på filten.

En annan grej som han gör är om Rocky kommer in i vardagsrummet för att lägga sig i soffan och Bonzo redan är där. Då knallar han ut i köket, öppnar ett av dom nedre skåpen drar ut durkslaget som jag har där. Då rusar jag upp för att säga åt honom att där får han inte vara. När jag hoppar upp ur soffan så följer Bonzo efter mig och då möter vi Rocky som är på väg upp i soffan för att lägga sig.

Ytterligare en händelse som inträffat var när jag låg och sov och mitt i allt så drömde jag att Bonzo var ute och sprang. Men helt plötsligt vaknar jag till av att jag har Rockys nos i mitt ansikte. Jag hann tänka att det var lite konstigt för han brukar inte väcka mig mitt i natten. Men samtidigt hör jag att Bonzo fortfarande är ute och springer. Jag hör hans tassande runt i vardagsrummet och förstår att det är det som jag hört när jag trodde att jag drömde. Han var jättedålig i magen och behövde bajsa och sprang bara runt i panik. När jag förstod så var det ju bara att skynda sig ut med honom. När jag steg upp och börja klä på mig gick Rocky tillbaka till soffan och la sig. Som sagt jag skulle kunna berätta hur många liknande berättelser som helst. Hur han lägger av telefonluren.

 På tal om firande i morgon fyller Ulf år. Grattis

Kommentarer
Postat av: Hanna & Wira

grattis i efterskott till bonzo-brorsan ;)

2009-02-26 @ 13:44:28
URL: http://dalfer.blogg.se/
Postat av: Johanna, Ola & Elvira med vovvar

Glad påsk på er!

2009-04-09 @ 21:46:14
URL: http://www.bullerbacken.com
Postat av: Emelie med familj



Vi önskar er en riktigt Glad Påsk!

2009-04-10 @ 18:00:31
URL: http://trollstugan.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0