090218

Usch, i morse när jag kollade termometen innan vår promenad så visade den – 29,3. Jag frågade Rocky om han tyckte att vi skulle hoppa över promenaden. Men nej inte det, inte skulle här hoppas över någon promenad. Lika glad i hågen knallade vi i väg. När det sedan var dags för lilla Bonzo så var han lika sugen på promenad. Men till skillnad från Rocky så fick jag en haltande trebent hund. Ena baktassen var som upp dragen under magen, men han var inte brydd i att han fick hoppa på tre ben. Han fortsatte med typiskt Bonzo humör.

 En tanke slog mig, Tänkt om Bonzo hade kunna komma till Cesars hundcenter för att kunna komma över sin hund osäkerhet, Att få en som riktigt vet vad han gör som kan hjälpa honom att umgås med andra hundar. Jag är säker på att Bonzo skulle komma över det riktigt snabbt och då skulle han kunna leka och umgås med andra hundar. Han som älskar att leka och springa. Jag och Anna har verkligen försökt att träna honom att se och kunna gå förbi hundar och det funkar jätte bra men jag har nog inte säkerheten eller kunskapen att lära honom att träffa hundar. Föresten så har jag nog inga så balanserade hundar i bekantskapen. Det är riktigt synd för Bonzo.

Kommentarer
Postat av: Jonathan

Happy Birthday Bonzo!

2009-02-22 @ 19:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0