090215

Ja det har gått några dagar sedan sist. Det har nog inte hänt så mycket måste jag ju erkänna. Jag är väl ut och plogar små vägar ute i snön med mina pojkar. Det är ju så mycket snö nu. Rocky kan jag ju släppa så han springer ut och bajsar men lille Bonzo vågar jag inte lita på han är ju lite osäker mot andra hundar så när vi är här hemma så håller jag honom i koppel. Vi ska ju inte skrämma våra hundgrannar. Dom är ju nog rädda bara av att se Rocky och Bonzo så det ibland blir nästan komisk. Vi har grannar som vänder och formligen springer ut i snön när dom ser voffsingarna. Där står man med handen i luften till hälsning och ett glatt hej medan personen är 50 meter bort i ett snömoln. Det är konstigt men när vi hade vår lilla Cindy (en collietik) så träffades vi ofta och lät våra hundar leka. Hm, vi har fått höra alla möjliga förklaringar varför dom inte ska leka. Är det inte löss så är det någon annan åkomma som den stackars hunden lider av.

Men jag ljuger lite grann när jag säger att jag släpper Rocky för om ni läst tidigare så tror Rocky på helt allvar att jag gör det bara för att vi ska leka med snöklimpar. Det tror han fortfarande. Om jag släpper honom på hans ”bajsställe” så står hundskrället bara och stirrar på mina fötter. Jag har försökt att vänta ut honom men se det går inte. Rockys ”avknapp” är lite glapp den funkar inte så bra alla gånger.

I helgen har Ulf farit med Rocky till skogen och där har dom gått i en och en halv timme per dag. Det är en fröjd att gå med Rocky så i skogen han älskar att få sträcka ut. Han har varit helt utslagen sedan när han har kommit hem. Bonzo har fått följa mig för jag har ju fortfarande inte fixat en täckt vägg till hundburen i bilen. Vi har dom inte tillsammans än i bilen. Men Bosse har fått vara ute på promenad med mig, Sedan har han fått söka sin leksak ute i snön. Jag har kastat leksaken ut i djupsnön och han har fått leta efter den. Han blir så glad när han håller på och söker. Han är väldens sötaste när man frågar honom om han vill leka. Då sätter han huvudet på sned och sedan tittar han på väggen där ett skåp har stått. Högst upp i det skåpet ligger hans leksaker. Det är bara det att vi har flyttat hela skåpet ut i hallen så han tittar upp på en tom vägg.

Anna, jag lovar att sätta in lite bilder snart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0