Lång dag!

Sådär, nu är man nyduschad efter en lååång dag! Bonzos besök hos farbror doktorn blev lite längre än väntat. Vi var tvungna att ta om höftbilden ett par gånger för att det inte blev riktigt rakt. Fast han var ju ganska så söt där han låg på rygg och snarkade ;)Vi lyckades få till en armbågsbild, men när vi skulle vända på honom för att kunna ta den andra, så tyckte herrn att det var dags att vakna. Typiskt.. Han somnade om, men så fort vi rörde på bordet eller skulle justera honom så vaknade han igen. Han som är så himla duktig på att sova annars! Han fick då lite extra sövningsmedel och sedan gick det som på räls. Lyckades till och med få en bra bild på första försöket! ;)

Veterinären sa inte så där jättemycket, men armbågarna såg fina ut. Hon var däremot lite osäker på höger höft, då kulan där inte låg lika långt in i höftskålen som på vänster sida. Hon lät inte så bekymrad, så förhoppningsvis är det bra ändå. Så länge han inte har ont så är då vi nöjda!

Hur gick det för Rocky idag då? Jo, förutom att han passade på att retas lite med mig så var det inte illa. Vi körde uppletande idag och Rocky gjorde ganska bra ifrån sig. Han hittade den nästan på en gång och det är ju då problemen startar. Han måste ju passa på att springa minst 10 ärevarv och stänga av öronen helt och hållet innan han ens funderar på att komma. Springa fram till hundar som tittar på och visa vad duktig han varit tyckte han också var ganska kul. Sa åt honom och då kom han faktiskt. Fick rådet att ta två leksaker och locka med den andra och byta när han kommer. Jag gjorde det och Rocky kollade på mig som om jag var puckad. "Varför ska jag komma och leka med din leksak, när jag redan har en som jag kan leka med själv?". Rocky i ett nötskal! Kändes så pinsamt, så nu ska jag hårdträna honom att komma när han hittar saker.

Vi avslutade med att köra lite lydnad och det gick ganska så bra. Han har börjat lyssna mycket bättre även fast det händer saker runt omkring. I slutändan fick jag känna mig rätt stolt faktiskt! :) Får försöka påminna mig om att han kan vara ganska så fin ... när han vill ;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hihi ja de blir jag åxå. Nu får ni snart komma & ta er en titt =)

2008-09-30 @ 13:20:19
URL: http://www.bullerbacken.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0