powerwalk!

Efter skolan tog jag ut Bonzo på en timmes powerwalk. Tänkte träna lite "promenadlydnad". Alltså att han ska kunna gå fint i koppel, inte skälla på hundar och inte försöka rusa fram och hälsa på människor :) Han var superduktig. En unge höll däremot, på att skrämma ihjäl honom, vilket var nära att driva mig till vansinne. Stackars Bonzo höll på att krypa ur skinnet. Var inte alls beredd. Nåja, det löste sig till slut det också.

Han lyssnade på allt jag sa till honom och var jätteuppmärksam! Jag var så stolt över min bebis när jag kom hem, så jag visste inte riktigt var jag skulle ta vägen! :) Han trippade på som en liten ängel, vid min sida. Eftersom han varit så duktig och stannade vi till på hemvägen vid en äng där vi busade lite i snön. Han blev alldeles knäpp, borrade ner huvudet i snön och kastade upp snön i luften. Sedan fick han några små ryck och sprang som en tok. Gullunge!

Efter leken så kunde han koppla om till att vara avslappnad och uppmärksam på en gång. När vi kom hem pussade han lite på Rocky och sedan gick han och lade sig och sov som en stock :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0