funderingar

Var tvungen att fara in till skolan idag så jag har tagit tabletter och massvis med nässpray och börjar känna mig som människa igen. I alla fall när febern håller sig undan.. När jag kom hem passade jag på att träna pojkarna lite, medan jag kände mig någorlunda pigg. Blev ingenting avancerat (vår hall är ju inte så superstor, direkt), mest saker dom redan kan. Med Rocky kunde jag inte hålla mig, utan började träna in lite trick. Var första gången vi testade, och han såg väldigt förbryllad ut kan jag tala om! Stackarn :')

Har funderat lite kring mitt nyårslöfte, främst att-prova-någonting-nytt-löftet. Är jäääättesugen på att testa skydd och det är nog det första jag kommer att göra. Vad jag däremot undrar är om hunden måste kunna vissa kommandon redan innan man kommer på nybörjarkurs. I sådana fall, vilka kommandon? :)

Sedan kan man ju inte hålla sig för att undra hur det skulle gå för Bonzo på utställning? ;) Han är ju så söt! Frågan är ju bara om han skulle sköta sig. Blir väldigt lätt uppspelt (många gånger för uppspelt). Kanske man skulle våga sig på att prova det också? Stackars Rocky är ju för ful för utställningar ;) Eller rättare sagt så har han överbett, så det är väl ingen större idé att ställa ut honom. Trots hans brister så är han ändå den snyggaste hunden jag vet! :)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Självklart ska du testa utställning med Bonzo och skydd med Rocky!!!
Om ni kan hålla er tills dess så får ni testa på både och om ni kommer till kennellägret i början av sommaren! Annars är ni ju alltid välkomna till Umeå för att testa på lite!! Och nej, ska du prova på IPO.-skyddet så behöver han inga förkunskaper för att testa!!

2008-01-14 @ 16:19:44
Postat av: Hanna & Wira

Självklart går det bra! Är bara roligt att du vill länka :)
Haha, stackars Rocky ;)
Ni måste testa skydds och utställning! Ni kanske fastnar för ngt av dem? :)

2008-01-14 @ 16:31:00
URL: http://hem.passagen.se/quais-wira

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0