Koppelträning med Bobbo

Gud, vad varmt! Jag kom just in med Bosse och jag håller på att svettas ihjäl! Det är inte överdrivet fint väder här och inte ens särskilt varmt. Måste ha blivit en missberäkning i klädvalet. Nå väl.. Har varit och gått en promenad med Bonzo, i väldigt rask takt. Skiiiitaduktig, var han lillbebisen! :) Blir så stolt över honom. Drog inte det minsta! Han lunkade på så fint, vid min sida. Han blev lite småskeptiskt mot några barn som satt i en vattenpöl och skrapade med spadar efter marken, men han sa ingenting och drog inte då heller. Kollade bara lite nyfiket och fick den där söta Bonzo-minen, då han ser sådär bekymrad och tankspridd ut.
Söto! :)

På hemvägen träffade vi på en liten flicka med en Cavalier. Även fast det var en lång raksträcka och han kunde se dom flera hundra meter innan vi möttes, så blev han varken stirrig, dragig eller skällig. Det är när man kommer så pass nära att man just ska till att mötas han börjar dra lite och mumla. Han har ett väldigt speciellt mummel, lille Bobbo. Och skall också för den delen :)

På det stora hela så tycker jag han har gjort stora framsteg. Särskilt i möten med hundar! Han brukade bli mycket mer uppspelt och skällig förrut, för bara någon månad sedan. Han är alltid så lugn och go och är en riktig fröjd att äga! Även fast han är lite klumpig ibland ;) Nu ska jag börja traska iväg till mormor och morfar. Ska rasta deras hund och sedan fara iväg med honom på agility.

Ingen rast och ingen ro! :) Hejs

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej

Undrar vad det är som Quais uppfödare lärt dig som underlättat så på promenaderna? Jag har oxå en Quaisare och skulle hemskt gärna ta del av tipset, om det går Nedan hittar du vår hemsida, gå gärna in och kolla. Lämna hemskt gärna ett tass avtryck i gästboken. /Maria

http://www.123minsida.se/MrBig/12342144

2008-04-20 @ 20:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0